F.A.Q. - czyli najczęściej zadawane pytania
1. Czym różni się Drukarnia Ship Center od innych drukarnia ?
Drukarnia Ship Center jest Drukarnią internetową oraz największą w Polsce siecią Agencji Reklamowej , która aktualnie posiada 30 placówek stacjonarnych w których można odebrać swoje zamówienia. Liczba miejsc odbioru stale rośnie.
Zobacz nasze placówki w Polsce
2. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia ?
Status zamówień jest widoczny w panelu klienta po zalogowaniu wybierając zakładkę "Moje konto". W zakładce "Poczekalnia" znajdują się zamówienia, które zostały zapisane przez klienta, a do których nie wczytano żadnych plików lub\i nie dokonano wpłaty. w zakładce "zamówienia", znajdują się zamówienia, które zostały przekazane przez klienta do realizacji, są w trakcie weryfikacji, znajdują się już w procesie produkcji lub mają status wysłanych.
3. Czy mogę anulować zlecenie?
Zamówienie można usunąć tylko wtedy, kiedy znajduje się ono w koszyku. Aby to zrobić należy kliknąć przycisk "usuń" znajdujący się przy danym zleceniu.
4. Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma w asortymencie?
Drukarnia Internetowa Ship Center realizuje zamówienia zgodnie z asortymentem podanym na stronie. Zamówienia, których nie ma w asortymencie Drukarni Ship Center, można realizować poza sklepem przez naszych handlowców. Można tego dokonać uprzednio wysyłając zapytanie ofertowe na adres drukarnia@shipcenter.pl lub kierując je do najbliższej placówki Ship Center
5. Dlaczego moje zamówienie zostało odrzucone?
Zlecenia w systemie Drukarnia Ship Center są odrzucane z kliku powodów:
- niezgodność pliku ze specyfikacją druku Drukarni Ship Center,
- niezgodność pliku z danym zleceniem np. zlecenie jest na ulotkę A5 a plik to plakat B1 lub zamówienie jest na katalog 16 stron a w pliku jest tylko 14 stron.
- została wybrana opcja „sprawdzenia poprawności pliku” i nie można poprawić pliku z powodu jego specyfiki lub błędów w przygotowaniu pliku. (np. plik wgrany do systemu nie jest plikiem źródłowym tylko wynikowym, brakuje czcionek lub obiektów z pliku źródłowego).
Uwaga! Przypominamy, że czas realizacji zlecenia jest liczony od momentu otrzymania akceptacji danego pliku.
6. Czy mogliby Państwo wgrać za mnie plik do zlecenia?
Plik można dostarczyć na adres drukarnia@shipcenter.pl, w informacji należy podać numer zlecenia, do którego należy podłączyć przesłany plik graficzny.
7. W jaki sposób mogę uzyskać informacje na temat wyceny produktów, których nie ma w asortymencie drukarni Ship Center?
Wszelkie zapytania dotyczące wyceny produktów, należy wysyłać mailowo na adres: drukarnia@shipcenter.pl
8. Jaki jest czas oczekiwania na odpowiedź na zapytanie ofertowe wysłane na drukarnia@shipcenter.pl?
Czas odpowiedzi zazwyczaj nie przekracza 1 dnia roboczego.
9. Jakie materiały drukuje Drukarnia Ship Center?
Drukarnia Ship Center drukuje wszystkie materiały, które nie stoją w sprzeczności z polskim prawem oraz są zgodne ze specyfikacją wydruku Drukarni Ship Center.
10. Jeśli zamówię w waszej Drukarni ulotkę A5, a w pliku będą dwie połączone ulotki A6 na formacie A5, to czy zostaną one docięte do A6?
Nie. Ulotki takie zostaną docięte do formatu zgodnego ze zleceniem, czyli A5!
Podobnie w innych tego typu przypadkach.
11. Czy możecie państwo przeskalować plik do formatu takiego jak w zleceniu
(wybrałem opcję ,, Nie wymagam sprawdzenia projektu")
Jest to możliwe tylko w przypadku dokupienia usługi graficznej ,, Korekta projektu" .
12. Co to jest lakier wybiórczy?
Lakier wybiórczy to lakier nakładany na pracę tylko na wybranych obiektach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej „błyszczące” niż pozostałe.
13. Co podlega weryfikacji projektu?
Weryfikacja projektu to sprawdzenie poprawności formatu pliku, użytku, kolorystyki i czcionek. Weryfikacji nie podlega jakość grafik oraz kolorystyka subiektywna
14. Na jakim papierze mam zamówić ulotkę, plakat, wizytówkę?
Wybór cech produktu należy do klienta. Im wyższa gramatura papieru tym jest on grubszy.
15. Czy wykonujecie projekty graficzne w sklepie Drukarnia Ship Center?
Tak. W drukarni Ship Center można także zakupić profesjonalny projekt graficzny w zakładce http://drukarniasc.pl/pl/c/Projekty-graficzne/77. Wykonanie takie zlecenia przedłuży się o 1-3 dni robocze.
16. Czy po odrzuceniu dużego pliku, (np.z katalogiem) mogę do państwa przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy ?
Generalnie przyjmujemy tylko komplet plików (dotyczy to wszystkich produktów) ze względu na duże ryzyko pomyłek. Jeśli jednak jest to katalog i plik jest duży (np. powyżej 350MB) dopuszczamy możliwość przesłania tylko stron poprawionych.
17. Co to jest Spad ?
Spad drukarski - obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji.
Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza.
18. Co to jest FTP ?
Protokół typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie plików z i na serwer poprzez sieć TCP/IP.
W naszym przypadku określenie FTP oznacz również serwer plików, na który przerzucamy pliki do zleceń. Podczas rejestracji konta otrzymają Państwo dane dostępowe do konta FTP.
19. Czy dokonujecie korekty treści (błędy ortograficzne, interpunkcyjne, przesunięcia obiektów, podmiany zdjęć w przesłanych plikach)?
Dokonujemy jedynie korekt technicznych, po wyborze opcji sprawdzenia projektu(jeśli to możliwe np: usunięcie profilu, dodanie spadów, zamiana czcionek na krzywe). W żadnym wypadku nie dokonujemy korekty treści.
20. Czy obsługujecie zagranicznych klientów przez system Drukarnia Ship Center ?
Tak . Obsługujemy również zagranicznych klientów. Koszt przesyłki ustalany jest wówczas indywidualnie , zależnie od zamówienia i kraju klienta.
21. Co to znaczy kolor 4 /4 , 4/1, 4/0 ?
- 4/4 oznacza ulotkę obustronnie drukowaną w pełnej kolorystyce ( tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
- 4/1 jest określeniem ulotki dwustronnej, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black.
- 4/0 oznacza ulotkę jednostronną.
22. Czy mogę od państwa otrzymać plik do zlecenia nr XXXXX, które drukowałem 3 miesiące temu ?
Nie ma takiej możliwości. Nie archiwizujemy danych przesyłanych przez klientów do zleceń.
23. Jaki jest czas realizacji danego zamówienia?
Termin realizacji jest liczony od momentu akceptacji przez nas plików.
Jeśli akceptacja pliku jest do godziny 11:30 danego dnia, to ten dzień jest liczony do terminu realizacji zlecenia.
Jeśli akceptacja danego pliku była po godzinie 11:30 to termin realizacji jest liczony od następnego dnia roboczego.
Terminy realizacji zlecenia są podane na stronie przy danym produkcie i .
Informacja o terminie wysyłki gotowego produktu jest wysyłana do klienta automatycznie po zaakceptowaniu przez weryfikatora plików do danego zlecenia.
Uwaga! Jeśli wybrali Państwo płatność za pomocą przelewu, proces weryfikacji możemy rozpocząć dopiero po otrzymaniu potwierdzenia z platnosci.pl.
24. Zapomniałem hasła do serwisu jak mogę je odzyskać?
Hasło można odzyskać korzystając z naszego systemu przypominania dostępnego na stronie.
25. Jakie firmy przewozowe są odpowiedzialne z transport ?
Korzystamy z usług firmy DHL, UPS, Pocztex, a także z własnego transportu na terenie miast punktu odbioru Ship Center.
26. Czy mogę odebrać towar osobiście?
Tak zamówienia można odebrać osobiście w każdym z punktów Ship Center . Do ceny doliczany jest koszt 9,99 zł. W przypadku odbioru zamówienia w naszej głównej siebidzibie w Katowicach nie doliczana jest żaden koszt.
27. Jaki jest domyślny adres wysyłki do mojego zamówienia?
Domyślnym adresem wysyłki jest adres wysyłki, który podaje się przy rejestracji w systemie
28. Czy mogę wysłać paczkę ze zleceniem poza granicę Polski?
Tak jest taka możliwośc, koszt wysyłki ustalany jest wówczas to konkretnego zamówienia.
29. Czy paczki są dostarczane w soboty np. Paczka wysyłana jest w piątek a dostawa paczki w sobotę?
Tak istnieje taka możliwość lecz wiąże się ona z dodatkową opłata
30. Czy wysyłacie paczki w sobotę?
Nie. Istnieje możliwość wysłania w Piątek z doręczeniem na Sobotę, tylko w wybranych miastach w Polsce.
31. Jakie są godziny pracy Drukarni Ship Center, dane kontaktowe?
Pracujemy od poniedziałku do piątku.
Godz. otwarcia centrali Ship Center : 9:00 – 17:00
Biuro: Tel.: +48 32 785 05 55
Kom.: +48 537 177 000
Wyceny: drukarnia@shipcenter.pl